torstai 2. lokakuuta 2008

Vain Englannissa part ziljoona

Menin postitoimistoon tänään laittaamaan pientä ison kirjekuoren muotoista vähän pulleaa pakettia Suomeen.
Täti kysyi että: Onko siellä sisällä mukana kirje?
Minä vastasin että: Onhan siellä.
Täti: Oletko varma että on kirje eikä korttia?
Minä: Olen varma että on kirje :)
(Rupesin tosin miettimään oisko parempi sanoa kortti ;) )

Meinasin jo ruveta selittään sisältöä perinpohjaisesti kun täti jo paneutui näpyttelemään konettaan.

Täti: Seuraavalla kerralla laita kirje erikseen kirjekuoreen ja kirjoita paketin sisälle pieni lappunen että kirje seuraa myöhemmin.
Minä: MITÄ??
Täti: Katsos kun se oisi tullut sulle halvemmaksi laittaa tämä paketti ja kirje erikseen...
Minä: MITÄ??
Täti: Jos tämä paketti oisi ollut hiemankin painavampi se olisi maksanut sinulle hirmuisen paljon. Että ensi kerralla muistat: pieni lappunen ja kirje erikseen.
Mä: Juu kiitos hei?!?!?

En viitsinyt ruveta sitten kysymään että jos olisin sanonut kortti, oisiko se ollut halvempi, koska mun takana oli jonoa. Siis en tosiaan tajua mitä ihmettä toi oli. Ja täti kyllä puhu niin selkeää enkkua että en voinut edes väärin ymmärtää :) Vain Englannissa voi olla halvempaa lähettää kirje ja kirjeenä menevä "paketti" erikseen :) Ellei sitten täti ajatellut että siellä on megapaksukirje 20 sivua joka painaa "hirveästi" jos raja oli lähellä seuraavaan painoluokkaan... No muutama sivu paperia ei paina kovin paljon joka tapauksessa. Ja siis tätihän vaan ajatteli mun parasta. Hassua!

Ei kommentteja: