tiistai 26. helmikuuta 2008

Todellinen blondi-tempaus

Joku saattaa sanoa että eihän tää ole mitään uutta siis blondius mulle, no tää on aika hieno suoritus.


Meidän lähipostiin on todella vaikea päästä vaunuilla (lehtikioskin takanurkassa, korkean kynnyksen ja kapean oven takana, tuplaovet on pakko avattaa että pääsee ensin kioskiin sisään...) ja olen epätoivoisesti yrittänyt metsästää postimerkkejä muualta kuin postista, mutta kun jokainen kortti ja kirje maksaa eri verran niin se on mahdotonta, posti on ainoa oikea paikka.

Ennen kuin tajusin sen, olin onnellinen kun lähimarketissa oli seinällä Savings stamps-automaatti, eli säästö-postimerkkejä. Pyysin kassalta kolikoita kun postimerkit maksoivat automaatista £1. Syötin rahan ja ihmettelin kun automaatista tuli yksi merkki eikä punnalla pieniä merkkejä. Jopa blondi tajusi ajatella että mikä säästö-postimerkki tää on, kun maksaa näin paljon mutta olin kuitenkin iloinen että sain kaipaamani postimerkin Camillan korttiin. Laitoin kortin matkaan. Tammikuun 20.päivän tienoilla.

Noin kuukautta myöhemmin, viime viikolla, tämä punnan säästö-postimerkki-asia vielä mietitytti mua ja kappas siihen automaatin kylkeen oli ilmestynyt jotain esitteitä merkeistä. Otin esitteen ja kieltämättä tunsin itseni kunnon blondiksi eikä vain värjätyksi sellaiseksi! Säästö-postimerkit ovat tarkoitettu kerättäväksi esitteeseen jotta niillä voi saada alennusta kaupasta sitten, kun esitteen lokerot on täynnä! Ja mä laitoin sillä kortin postiin! Mutta kaikista parasta on se, että blondi sai kortin ihan perille asti eikä Camin tarvinnut sitä postista lunastaa, varmistin asian vielä häneltä kun asia mulle valkeni.

Pikkusenko siellä Englannin postissa niillä on saattanut olla hauskaa:
"joku hölmö lähettää Suomeen kortin eli ei ilmeisesti osaa Englantia kun on laittanut Tescon säästömerkin postimerkiksi, no antaa mennä tän kerran kun on noin blondi :) ".

Pitänee kokeilla vielä uudelleen koska mulla on yksi säästö-"posti"merkki jäljellä, kuka on seuraava joka jännittää korttinsa saapumista :)


Että näin, hyvä kun ollaan täällä niin ehkä tuo englannin kielikin paranee...

Ei kommentteja: